بازنشر

بلوک کردن در تنیس روی میز (blocking)

5,000 تومان
کد : HS007

اطلاع به دوستان

بلوک کردن در تنیس روی میز، پاورپوینت بلوک در تنیس روی میز، دانلود پاورپوینت بلاک در تنیس روی میز، پاورپوینت blocking پینگ پنگ

مشخصات فایل 

تعداد اسللاید : 16

سطح پاورپوینت : متوسط

حجم فایل : 2.3 MB

مطالب موجود در فایل

  • چگونه به بهترین نحو از تکنیک های دفاعى استفاده کنیم؟
  • بلوک کردن Blocking
  • بلوک کردن ضربه‌ها
  • بلوک انعکاسی (مرحله قبل و هنگام بلوک انعکاسی)
  • بلوک کردن به صورت کج Deflective Block
  • روش‌ هاى تمرينى بلوک کردن (4 روش)
  • هاف والى Half Volley
  • روش ‌هاى تمرينى بلوک هاف والى
  • چند نکته قابل تامل در مورد بلوک کردن
  • منابع

 

قسمتی از متن موجود در فایل

در همه ی تکنیک های دفاعى (به غير از پاس بلند)، حرکت دست ضربه زننده، از بالا به پایین و جلو می باشد. هرچه فاصله ی بازيکن از ميز بيشتر باشد ميدان حرکت دست او وسيع‌ تر و نيز به همان ميزان بيشتر می باشد که از بالا به پایین صورت می گیرد. نکته‌ ی اصلی و مهم در مورد کيفيت چنين ضربه هایی اين است که حرکت دست بازيکن در مراحل قبل از ضربه، هنگام ضربه و بعد از ضربه صحيح باشد. مسلماً نمى‌توان هر ضربه‌ اى را از نظر تکنيکى به ‌طور کامل و دلخواه  و دقیق اجرا کرد، زيرا حرکت خودِ بازيکن و سرعت زياد توپ حريف باعث مى‌ شود که او از ضربه‌ هایی استفاده کند که از نظر فنى کاملاً ايده‌ آل  و مساعد نيست.

بلوک کردن (blocking) در تنیس روی میز

اولين تکنیک دفاعى پيشرفته که در مقابل ضربه‌ هاى حمله‌ اى، به‌ ويژه در مقابل لوپ، کاربرد زيادى دارد، بلوک کردن می باشد مى‌توان گفت که آسان‌ ترين راه براى بازگشت دادن لوپ به میز حریف، بلوک کردن آن است. اين تکنیک را هم، مانند بقیه تکنیک های تنیس روی میز، مى‌توان با جلو راکت (فورهند) و پشت راکت (بکهند) اجرا کرد. با اجرای اين تکنیک، شما مى‌توانيد به توپ سرعت بدهيد (با اجرای بلوک کج) و يا سرعت توپ را کاهش دهيد (با اجرای بلوک انعکاسي) و ريتم بازى را تغيير بدهید. بنابراين اگر بتوانيد اجرای اين تکنیک را به خوبى ياد بگيريد در بازى تسلط خوبى بر حريف به‌ دست می آورید و میتوانید حتی ریتم و آهنگ بازی را در دستان خود بگیرید و حریف خود را به راحتی بازی بدهید و بر او چیره شوید.

بلوک کردن به معنی سد کردن توپ است ، در بلوک کردن در تنیس روی میز به واسطه این که از چرخش بدن و حرکات زیاد دست استفاده نمی شـود، ممکن است به نظر آسان برسد . در بلوک کردن به دلیل نزدیک بودن به میز زمان زیادی برای برگشت به حالت اولیه نخواهیــم داشت. لذا باید زاویه راکت را در دست بگیریم و با دقت به پیـچ و سرعت توپی که به طرف ما می آید ، راکت را جلوی توپ نـگه داریم . وضعیت بدن و پاها مانند پوش یا هر ضربه دیگری اسـت ، ولی منطقه تماس برای بلوک فورهند در جلوی سمت فورهند می باشد در حالی که برای بک هند جلوی شکم مناسب ترین منطقه است .